fredag 28 augusti 2020

Att välkomna helgen

Jag flexade ut från jobbet två timmar tidigare och körde inom byns finaste lilla blomsteraffär för att hämta födelsedagsbukett nummer två från makens förträffliga veckoprenumeration. Den här gången blev det en bukett i sobert ljusgult och grönt. Underbart! Och knoppen, som sticker upp som ett utropstecken mitt i hela härligheten, är verkligen pricken över i. 


Redan strax innan 17.00 traskade maken och jag nerför backen och bänkade oss för en liten AW nere på byns fantastiska surdegsbageri. Vi var vrålhungriga och beställde in både charktallrik...


... och surdegspizza med mozzarella, basilika och lufttorkad skinka. Mon dieu, så gott det var! 


Tänk, i vår lilla by finns allt man kan önska sig. Och nu ligger jag på soffan, med vardagsrummet fyllt av väldoft och magen full av god mat och välkomnar helgkänslan. Så skönt!

2 kommentarer:

  1. Det låter fantastiskt! Och det är kul att höra om byar som lever upp och får nya små ställen. Vem vill inte ha gångavstånd till AW:en utan att bo i centrala 'stan'.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  2. Låter som en mysig start på en skön helg :)
    Kram från ett regnigt Öland & Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!