söndag 2 augusti 2020

Med två semesterdagar kvar

Söndag i min sista semestervecka, men det är faktiskt inte dags att gå till jobbet riktigt än. I år var jag nämligen smart och började min semester på en onsdag, vilket innebär att jag faktiskt inte börjar jobba förrän på onsdag. Det känns bra att ha två lediga dagar kvar, innan höstterminen drar igång. Förhoppningsvis slipper vi distansarbete nu och kan börja återgå till undervisning (om än anpassad sådan) på skolan. Jag har ju varit hemma större delen av tiden ända sedan i mars, så jag börjar verkligen längta efter att komma ut bland folk. 


Idag har jag plockat en bukett och ägnat flera timmar åt grävning. Det är ju liksom det jag har gjort hela semestern, så varför ändra på ett vinnande koncept, hihi! Idag är det den igenväxta grusgången på framsidan som har fått sig en rejäl makeover, men det får jag visa mer av imorgon. Nu skriker min kropp efter ryggläge i soffan. Aaahhhhhh, så skönt!

1 kommentar:

  1. Ljuvlig bukett och smart drag att starta med kortvecka !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!