tisdag 4 augusti 2020

Sista semesterdagen

Sista semesterdagen är här, och jag känner mig ovanligt tillfreds med vad vi har hunnit åstadkomma under fem veckors ledighet. Vi har nästan inte varit någon annanstans än hemma under hela sommaren, men det där med "hemester" har inte varit så dumt ändå. Nu har vi grävt ut en helt ny del av trädgården, som redan har blivit en favorit att vistas i. Grusgången på framsidan är fixad och fin, och på vinden är allt städat och sorterat. Och på något konstigt sätt känner jag mig utvilad ändå. Kanske inte kroppsligt precis, men mentalt. 


Nu hänger jobbkläderna strukna på dörren och väntar, men det är inte med det minsta vemod jag sätter klockan på ringning inför imorgon. Sommaren är ju långt ifrån slut. Jag ser redan fram emot alla ljuvliga efter-jobbet-kvällar som väntar framöver. För att inte tala om sensommarhelgerna. Och höst-rean på plantskolan, hehe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!