onsdag 30 september 2020

'Apricot Beauty'

byns finaste lilla blomsteraffär hittade jag 'Apricot Beauty'-lökar idag, och efter att ha googlat biler på den bestämde jag mig för att det är en värdig reserv för för 'La Belle Epoque', som verkar vara slutsåld hos alla svenska leverantörer. (Fick dock tips om att den finns hos en dansk leverantör som heter Blomstervärlden, men jag tyckte frakten blev lite onödigt dyr för bara ett par tulpanlökar.) 'Apricot Beauty' är förvisso mer laxrosa än kopparrosa, men det kan nog bli rätt läckert det också. 


Jag köpte 20 lökar, så får vi se hur de blir i verkligheten. Kanske sätter jag dem i en zinkhink, kanske i en rabatt. Vi får se var de hamnar. 


Bildkälla:  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!