torsdag 1 oktober 2020

Hej oktober!

Hej oktober! Imorse när jag vaknade stod du utanför dörren och pockade på uppmärksamhet. Som en objuden men ändå inte oväntad gäst. Lite som höstversionen av Martin Ljungs sketch "Ester, vi är här nu". (Den referensen får ni googla, om ni är för unga för att förstå.) Jag jublade inte precis av glädje när jag öppnade dörren och släppte in dig, men det är ju bara att gilla läget, för du är ju här för att stanna ett tag. En sisådär 31 dagar, närmare bestämt...

 

Fast nu när jag väl har förlikat mig med tanken på din långvariga vistelse, så känns besöket ändå ganska mysigt. Jag får göra det bästa av situationen, helt enkelt. Och nog funkar fårskinnstofflor, sprakande brasor, levande ljus, te-och-bok-stunder, varma ullplädar och ett och annat glas portvin som muta för mig. Så hej oktober. Vi säger väl att du är välkommen då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!