måndag 19 oktober 2020

Badrumsnörderi

Hur många gånger har jag inte himlat med ögonen åt alla inredningsnördar som färgkodar böckerna i sina bokhyllor. För att inte tala om de gånger jag fnyst över trenden som går ut på att vända bokryggarna inåt. "Så himla tramsigt, alltså", har jag suttit där och sagt. Därför känns det lite genant att erkänna mitt eget senaste nörderi: Jag pillar bort etiketterna på alla schampoflaskor och inpackningsburkar, som annars är alldeles för grälla och fula för att stå framme i den fina lilla fönsternischen inne i duschen. 


Vem bryr sig om att man inte kan se vad det är i flaskorna? Jag vet ju vilka som är mina, och nog tror jag att maken känner igen formen på sin, även utan etikett. Hur var nu det där med att aldrig kasta sten i glashus? Eller bläck på tvättat folk? Hmmm... 

2 kommentarer:

  1. Fast den blå korken skär allt i ögonen lite grann... ;) :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den måste jag nog spraymåla, hihi! :-)

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!