tisdag 24 november 2020

En ros i mitt kök

När jag sitter vid köksbordet och jobbar om dagarna har jag fint sällskap av den vita lilla krukrosen i köksfönstret. Jag har skrivit om dess växtkraft tidigare här på bloggen, för i tio månaders tid har den levererat blomma efter blomma efter blomma. Oftast bara en i taget, men ändå. Så bra har jag aldrig lyckats med en inomhusros tidigare. Vad knepet är vet jag inte riktigt, men den gillar att stå där den står. Jag flyttade den till ett annat rum för ett tag sen, men det gillade den inte alls och krävde att få flytta tillbaka. Det fick den. 


Vi väntar på en första köksritning, som förhoppningsvis ska dimpa ner i mailen innan den här veckan är slut. Preliminärt leveransdatum blir i så fall under vecka 13 nästa år, så än är det gott om tid att tänka om, tänka nytt, ändra och förbättra. Skönt, måste jag säga. Det är ju så många val som ska göras, och det man (läs: jag) tänker den ena veckan är det inte alltid säkert att man (läs: jag) tänker en vecka senare. Hoppas i alla fall att min lilla ros får vara med och se det färdiga resultatet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!