måndag 23 november 2020

Rosa advent och mer ljus

Nu har den aprikosrosa amaryllisen slagit ut i helgbuketten, och nog får man säga att hon är en riktig primadonna. Så härlig i färgen, som nästan påminner lite om pionen 'Coral Charm'. Kanske advent får fortsätta gå i rosa toner? 2020 är ju redan ett annorlunda år som det är.

När jag satt i soffan upptagen i ett webbinarium under eftermiddagen, drabbades jag av den självklara insikten att vi måste ha en adventsstake i fönstret bakom soffan i år. Här står redan en sjuarmad ljusstake, men den har vi aldrig tänd när vi sitter i soffan på grund av brandrisken. (Man vill ju helst ha sitt hår i behåll...) Det dröjer ju dessutom så himla länge innan det är dags för julgran här inne, och fram till dess vill man ju ha annan myspysbelysning. Så en adventsljusstake får det nog bli. (Bilden är för övrigt tagen i höstas, innan den nya mattan kom på plats.)


Hej och hå i novembermörkret, nu tar vi kväller i stugan. Är det inte ovanligt mycket trist på TV nuförtiden? Jag ska nog logga in på Netflix och se om jag hittar någon spännande dokumentär att titta på istället. Om ni (liksom jag) gillar true crime-genren kan jag rekommendera "American murder - the family next door", där man får följa en otroligt tragisk familjehistoria genom inlägg på sociala medier, SMS-konversationer, autentiska 911-samtal, polisernas så kallade body cameras, grannars privata övervakningsfilmer och videoinspelade polisförhör. Jag bar med mig historien i flera dagar efter att jag hade sett den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!