lördag 21 november 2020

Gråmulen lördag

Idag är det en sådan där gråmulen och småregnig dag, då det känns som om det inte har blivit riktigt dagsljus överhuvudtaget. Som alla andra lördagar traskade vi iallafall ner till byns förträffliga lilla surdegsbageri för att köpa lunchbröd. Huset det ligger i är byns tjusigaste hyreshus. Det ser nästan lite malplacerat ut i vår lilla by, som om det egentligen var tänkt för en storstad. 

Efter lunch smygpysslade jag lite inför advent. Jag gjorde det enklaste enkla arrangemanget med grön skogsmossa och paradisäpplen i en liten loppiskorg. Sen totade jag ihop en adventsljusstake också, men den får ni inte se än. (Cliffhanger, hehe!)


Några röda inslag har smugit sig ut på glasverandan, i form av två söta träsvampar från årets julkollektion på Åhléns. Jag älskar svampar!


Jag njuter av den fina helgbuketten och ser fram emot när amaryllisen slår ut. Den blir aprikosfärgad och kommer att passa så fint ihop med de varmt persikoröda bären. En annorlunda bukett för att vara jag, men det är ju kul att testa ny stil ibland. Förträffliga floristfröken F har förresten kvalificerat sig till SM i blombinderi nästa år, men det förvånar ju ingen. Hon är så himla duktig!


Blir det hyfsat väder imorgon ska jag nog greja lite utomhus, men idag stannar jag kvar inne i stugvärmen. Nu blir det kaffe, hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!