söndag 1 november 2020

Inställd på stugsittarväder

Vår egen lilla Halloween-demon Hilda sitter kvar på sin sten och kurar. Som av en märklig slump har en kvist från 'Diabolo'-spireans mörkt vinfärgade grenar börjat slingra sig runt henne. Lite trolskt, ändå. Undrar vad hon sitter där och funderar på? Jag är så kär i henne. 


Fram till nu har det varit riktigt stugsittarväder i "Glesbygd", men nu börjar man kunna skönja blåa stråk mellan de grå molnen. Fint väder ingår inte alls i min plan, för jag är helt inställd på lite stillsamt innepyssel. Fast det kan man ju ha ändå.  

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig . Innesittarväder är det och det gäller att ta fram det mysiga inomhus.
    Ha det mysigt önskar Eva

    SvaraRadera
  2. Ja idag har det varit inneväder. Blåser och småduggar ute...dimman ligger tät. November. Ja kanske inte årets roligaste månad...
    Vilken härlig Hilda! Hon klurar nog på att ta vintervila snart :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!