måndag 30 november 2020

Måseskär i fönstret

När det gäller inredning här hemma, så har maken förhandlat sig till sista ordet i det vi kallar röda rummet. Han tycker det inte är mer än rätt att han också får bestämma någonstans, för han äger ju trots allt halva huset. (Hmmm, det där med mänskliga rättigheter är verkligen överskattat...) Jag smyger in saker allt som oftast, och det mesta får faktiskt godkänt, men ibland uppstår det debatt. Som när jag annonserade att jag tyckte vi skulle byta ut den gamla ärvda amforan i fönstret bakom soffan mot en elljusstake under december månad. Det var inte så populärt, men kompromissen blev att maken fick välja ljusstake. Det blev en mörkröd 5-armad Måseskär från Markslöjd, och det var ju faktiskt inte så dumt. Den är modern och klassisk på samma gång, och den har helt rätt röd färg för rummet. 


Att fota mot ett fönster och få färgerna på fönsterbrädan att framträda på rätt sätt utan blixt, är sannerligen inte lätt. Jag gav upp ganska snart; därav produktbilden här ovan. Men nog ser ni på bilden här nedanför hur rätt jag hade? Nu är det ännu mysigare att dra upp benen under sig i soffan och kura skymning om eftermiddagarna. Och när jag ligger i sängen i det angränsande sovrummet om morgnarna kan jag ligga där och kika på den. Jag kan bli snudd på religiös av stämningsfull beslysning, hihi!


Jag har gjort små manschetter av lingonris att trä på ljusen, istället för den där lilla kromade metallmanschetten, men de hann visst inte fastna på bild den här gången. Jag får väl försöka ta en bättre bild en annan dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!