söndag 10 januari 2021

Årets första tulpanbukett

Idag åkte julgranen ut. Det blir alltid så tomt och mörkt när julljusen försvinner, men jag kompenserade genom att unna mig årets första tulpanbukett. Jag hade både blåbärsris och eukalyptus över från nyårsbuketten, så jag kompletterade bara med rosa tulpaner från mataffären. Det blev en både spretig och rufsig bukett, så där som jag tycker är härligt. 


Buketten har eukalyptus i två färger, både grön och mörkröd. Jag älskar när eukalyptusen får sådana där små bärklasar. Fast i närbild ser det mest ut som avätna vindruvor, hihi! 


Jag blir på riktigt lycklig av tulpaner. För mig är det så starkt förknippat med att vi (om än i sakta mak) är på väg mot ljusare tider. Inte ens det faktum att det har snöat idag kan förta den känslan. Kombinationen rosa + grön känns extra vårkrispig. 


Medan maken tittar på slutspelet i amerikansk fotboll ikväll, tittar jag på "Gardeners' Worlds" årskrönika för 2020 på Youtube. Ljuvligt! Den hittar ni om ni klickar på länken.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!