tisdag 2 februari 2021

Tömma kök

Strax efter lunch idag ringde byggbossen och berättade att de fått ändringar i schemat och att de behöver ändra lite grann i turordningen mellan jobben. "Kan vi komma redan nu på torsdag?" undrade han, och jag svarade ja utan att hinna tänka. När jag lagt på luren insåg jag att det innebär att vi måste tömma allt i köket omedelbart och bums. Ingen pardon. I skrivande stund är nästan allt urplockat och nerskruvat, och gröna rummet (som ligger alldeles intill) har förvandlats till något som ser ut som en välfylld loppisbutik. Jag kommer alldeles bestämt behöva sortera ut en hel del, innan det blir dags att sätta tillbaka grejer igen... 

Från och med nu är vi alltså utan riktigt kök fram till vecka 13. Frysen är fylld av fiskgratänger, asiatiska boxar och matpajer, men känner jag oss rätt kommer det nog bli en del hämtmat också. Maken ser redan framför sig hur vi kommer att gå upp 10 kilo i vikt på kuppen, haha! Men en spis har vi ju faktiskt (om än ute i hallen), så en och annan Kelda-soppa ska vi nog kunna värma. Och sen får vi väl ställa iordning ett provisoriskt kök i köket ett par veckor, bara renoveringen av ytskikten blir klar. Det ska ändå bli himla kul att äntligen komma igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!