måndag 1 februari 2021

Chelsea i september

Häromnatten drömde jag att jag åkte till London för att besöka Chelsea Garden Show. När jag kom fram till parken vid Royal Hospital var grindarna låsta, och det var ingen annan där. "Vad gör du här?" sa en liten vithårig farbror i röd paraduniform, som stod på insidan av grindarna. "Du vet väl att det är inställt på grund av corona?" Jag vaknade med ett ryck, och för en stund infann sig den där lättnadskänslan man alltid får när man inser att man bara har drömt. Sen insåg jag att det jag drömde tyvärr var sant. Coronapandemin är ju i högsta grad verklig, och det blir ju ingen Chelsea Flower Show i vår heller...


Däremot kom det en spännande uppdatering från RHS i förra veckan, då det konfirmerades att blomsterfesten 2021 inte ställs in helt, utan bara flyttas fram till 21-26 september. För första gången i historien kommer man alltså kunna besöka Chelsea Flower Show på hösten istället, om man kan, vill och vågar. "Millions more people will have been vaccinated, and it is more likely that the levels of infection will have reduced substantially," skriver RHS på sin hemsida. Åh, vi får hoppas att det blir så! 

2 kommentarer:

  1. Den showen skulle jag gäna besöka. Men det är en sådan märklig tid nu då man vet varken ut eller in. Kan man över huvud taget planera något. Har många önskningar . . . . . .
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag vågar inte heller planera något. Kanske lika bra det, så blir man iallafall inte besviken. Men drömma kan man ju! :-)

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!