söndag 4 april 2021

Tallefjant på besök

Vi har haft en liten ekorre här på besök hela våren. Eftersom jag jobbar hemifrån, så ser jag den så gott som dagligen, då den flänger runt både på marken och i träd och buskar. Ibland ser jag den flera gånger om dagen, så jag gissar att den bor någonstans här i närheten. Idag fångade jag den med kameran. Den satt på en gren och spanade uppenbarligen på något som den hade fått syn på längre ner. 

Fågelmataren! Rena rama godisbutiken, även för en ekorre ju! Och sen dröjde det inte länge förrän den hängde med armarna i sittringen. För oss som stod i köksfönstret och tittade på, var det en riktigt underhållande syn. 


Med några schyssta armhävningar tog den sig sedan upp och kunde nalla mumsiga solrosfrön med munnen. Gång på gång på gång, allt medan ett gäng blåmesar förvånat satt marken och tittade på. Det måste ha varit en rejäl workout för den lille krabaten, hihi! 


Nog är det underbart med vilda djur så nära inpå knuten. Välkommen tillbaka en annan dag, lille tallefjant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!