måndag 31 maj 2021

Kastanjeblom och kliande fotknölar

Nu infinner sig äntligen den där tiden då man kan vara ute i trädgården och greja om kvällarna efter jobbet. Tidigare har det varit på tok för kallt, och dessutom har orken i kroppen inte riktigt funnits där efter veckorna med corona, men nu är både temperaturen och energin på rätt nivå och jag tar ikapp varje missad sekund med råge. Två ljuvliga timmar blev det ikväll. 


Jag hade fint sällskap av det blommande kastanjeträdet bakom ladan. Förvisso ingen fransk variant, utan en vanlig bonnig svensk, men ändå så makalöst elegant. Blommorna slår nästan de vita syrenerna på uppfarten i skönhet. Myggor hade jag visst också sällskap av, för nu kliar det rejält på fotkölarna kan jag lova. Men det var det baske mig värt. Imorgon är det jag som rotar fram myggstiftet och grejar lite till.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!