söndag 30 maj 2021

Kramar och chokladpraliner i Karlskrona

Jag körde till Karlskrona idag för att tillbringa mors dag med mina föräldrar. Det blev en härlig dag med god mat och tårta till kaffet. Fast dagens allra bästa inslag var utan tvekan att vi äntligen fick kramas, för första gången på över ett år. Vem hade kunnat föreställa sig då, att det skulle dröja så länge till nästa gång.


Pappa överraskade med att ha beställt handgjorda chokladpraliner till både mamma och mig. Aldrig i mitt liv har jag sett så vacker choklad! Och jag kan intyga att de är lika tilltalande för gommen som för ögat. Fast jag ska snåla med dem och äta varenda en med yttersta andakt. Och bjuda tänker jag inte göra, hihi!

Nu är jag hemma i "Glesbygd" igen och ska krypa till kojs tidigt med några av veckotidningarna som pappa skickade med mig. Fast innan jag borstar tänderna ska jag gå ner och stänga till växthuset. Och så ska jag nog unna mig en chokladpralin till...


2 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen vackra chokladpraliner!
    Hoppas de var goda oxå! :-)

    Trädgårdshälsningar Lillianna
    www.pinktownroses.com

    SvaraRadera
  2. Mysigt att få kramas. Jag gav min mamma en kram idag jag med. Vilka praliner... Woow! Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!