lördag 29 maj 2021

Sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i sinnet

Äntligen en dag med sol och sommartemperaturer! Som jag har längtat. Vi rotade ut parasollet ur ladan efter frukost, och jag klippte gräset i bara ben på förmiddagen. (Jag ber grannar och förbipasserande om ursäkt för skräckupplevelsen, haha!) Sen kom svärmor och ena svägerskan (båda färdigvaccinerade) på besök för första gången sedan pandemin startade. Vi åt smørrebrød till lunch och danska wienerbröd till eftermiddagskaffet och bara hängde tillsammans. Det kändes smått overkligt att ha gäster här hemma igen, efter så lång tid med distansiering och restriktioner, men ack så härligt att äntligen kunna ses igen. 


Och imorgon fortsätter återerövrandet av en normal tillvaro; den här gången med ett efterlängtat besök hos mina föräldrar i Blekinge. De är också fullvaxinerade nu, och själv har jag ju konstaterade antikroppar av förklarliga orsaker. Törs man hoppas att det riktiga livet äntligen håller på att återvända? Det som vi har väntat på så länge nu. Åh, vad jag vill tro att det är så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!