söndag 16 maj 2021

Trådkrokar

Kortsidan på underskåpet som vetter mot dörröppningen är som gjord att sätta ett par handdukskrokar på. När jag var på förträffliga byggvårdsbutiken Folkes Bygg härförleden hittade jag den minsta varianten av gammaldags trådkrokar, som jag tycker är jättefina. Idag monterade jag upp dem. 

Eftersom man ska skruva i krokarna direkt in i träet valde jag att förborra lite grann. Jag tog det smalaste borrstålet (jag vägrar säga "ett borr", hihi!) jag kunde hitta, och sen var det lätt som en plätt att bara dra i krokarna för hand. Jag valde till slut att bara sätta upp tre av dem, för det kändes lagom. En tredje konsoll har också kommit upp under hyllplanet, men det kanske jag redan har visat. Det behövdes faktiskt för att stabilisera hyllplanet lite bättre på mitten, så att det inte bågnar om man vill ställa tyngre saker där. 


Köksdörren går inåt och står alltid uppställd. På väggen bakom (till vänster utanför bild) skulle jag vilja sätta upp en knoppbräda eller något liknande att hänga grytlappar och förkläden på. Det är dock extremt tajt där, då dörrkarmen går nästan kloss i kloss med väggen, så knopparna kan nog inte sticka ut för mycket om det ska funka. Jag får klura vidare på det ett tag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!