onsdag 23 juni 2021

Välsignade kallbadtunna

Vår kallbadtunna är verkligen en välsignelse när det råder värmebölja. Att kunna doppa sig i den gör att man ändå behåller fattningen, fast termometern visar på över 30 grader och det känns som om hjärnan kokar. Vi har inte något elektroniskt reningsaggregat kopplat till vår tunna, och vi har valt att inte heller klorera vattnet. Däremot tömmer vi tunnan på vatten och skrubbar ur den med såpa regelbundet. Dagarna innan det är dags för städning, använder jag vattnet för att vattna i trädgården, för det vore ju himla slösaktigt att bara låta det rinna ut och gå till spillo. 


För övrigt fattar man att man börjar bli alldeles för tjock, när man ska lägga på locket på badtunnan och magen kommer i kläm... Det hände mig häromdagen, och nu sportar jag världens blåmärke där. Jag får väl skaffa mig en våtdräkt, som håller in saker och ting, haha!

4 kommentarer:

  1. Min mage fluffade in sig i mammografiapparaten... Inget blåmärke men det är ju inte så man blir supernöjd med det heller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, skönt att höra att det inte bara är jag. :-)

      Radera
  2. Ja att ta sig ett dopp när man håller på att koka är en välsignelse. Klämma magen är kanske inte så kul. Ha Ha! Men jag skrattade lite här ändå. Trevlig Midsommar/ Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrattet bjuder jag gärna på. Fnissade rejält själv efteråt. Glad midsommar till dig med! :-)

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!