lördag 31 juli 2021

En som är frodig och en som är febrig

Den lilla krukrosen jag köpte för 49 kronor i början av sommaren lever och frodas. Jag planterade ju om den i en större kruka, och sedan dess har den fått stå och gotta sig i solen på uteplatsen. Krukorna där är det enda jag har varit duktig på att vattna regelbundet i sommar, och det har den lilla rosen uppenbarligen gagnats av. Det kommer nya knoppar på den hela tiden. 


Lever och frodas gör inte direkt bloggerskan idag, för hon har drabbats av dagen-efter-vaccinering-feber. Som det kan gå. Jag har tillbringat hela dagen i sängen, där jag har avverkat en hel säsong av "My unorthodox life" på Netflix. Förhoppningsvis är det bara ett kortvarigt bakslag. Imorgon är ju min sista lediga dag innan det är dags att börja jobba igen på måndag, så då hoppas jag vara på benen igen. 

1 kommentar:

  1. Fin ros. Krya på dig nu. Jobbigt att vara sjuk när man ska ha lediga sköna dagar. Kram Pia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!