lördag 7 augusti 2021

Födelsedag i förväg

Idag har sommaren verkligen varit på återbesök i "Glesbygd", med härligt ljummen luft och sol under stora delar av dagen. Mina föräldrar har varit här över dagen, så det var trevligt att vi fick lite hänga-i-trädgården-väder. Det var även roligt att få visa dem vårt fina nya kök, som de bara hade sett på bild och på Skype innan. Vi firade min kommande födelsedag lite grann i förväg, med danska smørrebrød till lunch och kladdkaka med glass till eftermiddagsfikat. Det smakade mums, kan jag lova. 

Jag fick en stor kryssboll att sätta på trappan, en cyklamen i kruka att sätta på köksbordet och en fin kålskål från Bordhallo Pinheiro i present, som verkligen passar som en smäck i köket. Jag älskar precis allt från det här märket! Sedan tidigare har vi ett kålformat uppläggningsfat och en uppsättning gröna frukostskålar från Rua Nova-serien. 


Mellan lunchen och eftermiddagsfikat hann min mor och jag titta in en sväng på en trevlig liten damshop, som ligger här i byn. (För övrigt den enda.) Några kläder orkade vi dock inte prova i värmen, men jag hittade ett jätteroligt halsband från YBL som jag bara inte kunde motstå. Hänget är en tjusig liten donna med rörliga armar och ben, som är klädd i guldtights, hatt och gräddfärgad sidenkjol. Man kan häkta av kedjan och hänga henne på en väska också, om man vill. Hon är så charmig, och så härligt stylish.


För övrigt så har jag ett litet tekniskt problem som jag grunnar på. När jag laddar upp bilder från mitt fotobibliotek på datorn, så visas bilderna i oredigerad form på bloggen, men om jag däremot kopierar bilderna och klistrar in dem direkt i inlägget, så stämmer det med hur de ser ut i biblioteket. Så har det varit hela sommaren, men jag har aldrig märkt av detta fenomen tidigare. Någon som vet vad det kan bero på? Annars får jag väl fortsätta att köra på copy/paste.

2 kommentarer:

  1. Ditt fotoproblem. Låter som att ändringarna inte sparas som de skall i ditt fotobibliotek. När du gjort ändringarna så spara som kopia och använd kopian i bloggen så skall det nog fungera. Hoppas det hjälper!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!