lördag 21 augusti 2021

Gott och blandat

Så här års poppar det alltid upp små obemannade fruktstånd längs landsvägarna i "Glesbygd". Så lyxigt att bara kunna stanna till i diket, plocka på sig vad man vill ha och swisha betalningen. Igår köpte jag plommon. Näst efter svenska jordgubbar kan det nog vara det godaste jag vet, faktiskt. Victoriaplommon är de allra godaste.


En del tycker att det är för tidigt att köpa krysantemum i augusti, eftersom de vill suga på sommarkaramellen så länge som möjligt. Själv tycker jag att det ena inte behöver utesluta det andra. Dessutom har man ju en del sommarblommor som har gjort sitt och behöver bytas ut. Sorten på bilden tycker jag är så vacker i färgerna. 


Flera av blommorna i mina födelsedagsbuketter står sig fortfarande fint. Jag gjorde en ny bukett av två gamla. Den har verkligen extra allt, med färger i rosa, blått och grönt.


Kudden i korgstolen ute på verandan har fått ett nytt kuddfodral med trädgårdstema. Självklart var det trollsländan jag föll för först.


Ja, det var lite gott och blandat så här på lördagskvällen. Och mer än så blir det inte idag, så trevlig helg på er!

2 kommentarer:

  1. Här har du en till som köpt bollkryss. Vilken ljuvlig kudde till korgstolen. Trollsländor är jag också väldans förtjust i. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Plommon gillas :) Synd bara att fåglarna hann före i år igen...
    Fint kuddfodral också! Jag känner mig dock som hon framför kuddfodralet :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!