söndag 29 augusti 2021

Hagtornsbär i krus

Så här års blir det fullt av vackra röda bär i hagtornsträdet längst ner på baksidan av tomten. Häromdagen knipsade jag av några rejäla grenar, som jag sedan satte i mitt stora grönglacerade krus. Det blev höstpyntat i ett nafs, och det kan man ju förvisso ha kluvna känslor till, men om ett par dagar är det ju faktiskt september. Efter fototillfället ute på glasverandan (där det alltid är vettigast fotoljus) ställde jag hela härligheten på det lilla gröna hallbordet. Där gör det sig extra fint som kontrast mot den vita murstocken. 


För övrigt känns det som att jag inte har gjort ett levandes dyft idag, mer än att ligga i soffan och slötitta på dokumentärer på Netflix. En riktigt skön söndag, faktiskt. Imorgon tar vi nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!