tisdag 3 augusti 2021

Ogrävda projekt och hare på besök

Det här har varit en annorlunda sommar på det sättet att jag inte har grävt ett endaste dugg i trädgården. Jag har inte planterat så värst mycket nytt heller, jämfört med vad jag brukar hinna göra på sommaren och på semestern i synnerhet. Detta beror inte på brist på drömmar och planer, utan snarare på att det har varit så himla varmt och torrt att det varken har känts lönt eller lustfyllt. Kanske tar jag igen det under augusti-september. Tills vidare njuter jag av den jätteplantering jag gjorde förra året.


För övrigt har vi en hare som mer eller mindre tycks ha flyttat in i trädgården. Mer än en gång har den hoppat ut ur en buske och halvt skrämt slag på mig, och idag satt den i gruset utanför bastustugan och hängde. Jag kan faktiskt inte se att den äter upp någonting, men det gör den säkert. Kul ändå med lite vildliv inpå husknuten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!