torsdag 2 september 2021

TGIT

TGIF i betydelsen Thank God it's Friday har ju blivit en allmänt vedertagen förkortning i internationell populärkultur, och så även här i Sverige. Min far och jag har haft en ganska lång tradition att SMS:a det till varandra på just fredagar. Men nu när jag är ledig på fredagar, så är det ju liksom Thank God it's Friday redan på torsdagen. Därför har vi uppfunnit en helt ny förkortning: TGIT. Thank God it's Thursday, alltså. Varsågoda att använda den, om ni också har lyxen att fira fredag på torsdag. 


För övrigt var det extra glädjande att komma hem till ett kök där bets, lister och golvsockel har kommit på plats under dagen. Halleluja, vilken fröjd! Och nog gör de små detaljerna skillnad för helhetsintrycket. Fast det får jag visa en annan dag. 

2 kommentarer:

  1. Jag kan använda den varannan vecka, men då i betydelsen Thank God it`s Tuesday! Är ju ledig varannan onsdag numer, istället för varje som jag hade lyxen att vara förut. Sen kan jag jun använda TGIF varje vecka också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En ledig dag varannan vecka låter faktiskt inte heller så dumt. :-)

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!