onsdag 1 september 2021

I'm gonna eat a lot of peaches

Mitt lilla 'Amsden'-träd levererar minsann rejält med persikor i år. De är inte mogna än, men jag går och sneglar på dem varje dag och sjunger lite grann för dem. Ni minns väl den gamla hitlåten med Seattle-bandet The Presidents of the United States?

"Movin' to the country, gonna eat a lot of peaches. Movin' to the country, I'm gonna eat me a lot of peaches. If I had my way, I'd eat peaches everyday. Millons of peaches, peaches for me. Millions of peaches, peaches for free. Look out!"

Lysande låt, det där. Klicka här och sjung med, vettja!

Nu återstår bara att se vem som hinner först när de mognar: Jag eller fåglarna. Kanske läge att slänga på ett nät? Men det är ju så fult...

1 kommentar:

  1. Tänk att ha egna persikor. Bor vi verkligen i samma land? Ha Ha! Jag hade nog satsat på nät./ Pia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!