lördag 2 oktober 2021

Cyklamen och smutsgul duk

I början av augusti fick jag en tvåfärgad cyklamen av min mamma, och jag vet inte hur jag har lyckats hålla liv i den så länge, men den blommar och blommar och håller sig fortfarande jättefin. Annars brukar jag inte lyckas så bra med just cyklamen. Visst är blommorna härliga? Som att ha en skål med karameller på köksbordet. 


Gult är kanske inte en given höstfärg, men jag har faktiskt köpt en smutsgul löpare på Hemtex och lagt på köksbordet. Just den där lite brända gula nyansen gör sig himla bra som komplementfärg till den varma gröna färgen på köksluckorna. Som ni ser har det fortfarande inte kommit upp något ovanför kökssoffan. Den karamellen suger jag på ett tag till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!