fredag 1 oktober 2021

Kaffe och nyponbukett

Min morgon började ovanligt tidigt för en ledig fredag med ett kort ärende till vårdcentralen i grannbyn, och på vägen hem upptäcke jag att den lokala macken säljer Espresso House-kaffe. Klart jag unnade mig lyxfrukost då, hehe!


Helgens bukett ordnade jag i min egen trädgård. Jag klippte av mängder av långa, rangliga kvistar med små nypon från den vilda honungsrosen på framsidan. Den där rosen lever verkligen sitt eget liv, och mot slutet av sommaren är den allt annat än vacker. Flera gånger har jag tänkt gräva upp eländet och slänga den, men varje höst är jag lika glad över att den står kvar, för nyponen är ju jättefina. 


Vi har en helg med helt blanka kalenderblad framför oss. Så skönt att bara få vakna och ta dagarna lite som de kommer. Sådana helger gillar jag nästan bäst av allt. I synnerhet så här års är det gott att bara vara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!