måndag 11 oktober 2021

For good luck

Vi har ett gigantisk stort kastanjeträd på baksidan av ladan. Den är trevlig på alla sätt och vis, men kanske i synnerhet den här tiden på året. Då kan man nämligen plocka vackra rödbruna kastanjer på marken nedanför. Fint att lägga som prydnad lite här och där, både inomhus och utomhus. När jag var liten plockade man kastanjer och lade i fickan for good luck. Gör barn ens sånt längre?


Ikväll har jag varit på körövning och fyllt på med lyckoendorfiner så att det räcker för hela veckan. Jag kan inte tänka mig att starta veckan på ett bättre sätt. Bättre än att ha en lyckokastanj i fickan, faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Jo jag är uppväxt med att det är bra med en lyckokastanj i fickan. Har en nu med. Att sjunga är ett annat lyckorus. Tyvärr är jag inte med i någon kör men sjunger ändå. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska nog med ta och stoppa en kastanj i fickan för att se om de fortfarande bär tur med sig. :-)
      Och visst kan man sjunga fast man inte är med i någon kör. Jag går omkring och gnolar mest hela tiden.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!