tisdag 19 oktober 2021

Plocka ut och plocka in

Lite som hur kul det är att packa inför en resa, jämfört med hur tråkigt det är att packa upp när man kommer hem. Ja, lite så känner jag inför alla trädgårdsgrejer så här års. Det var roligt att plocka ut allt från ladan i våras, men att plocka in allt nu när säsongen är över är ju makalöst trist. Precis som med den där resväskan är det lätt gjort att grejerna bara blir stående. 


Tur för mig ändå att jag bor i Skåne, där hösten fortsätter i oändlighet, ofta ända fram till i januari. Om jag börjar plocka nu, så kanske jag är klar till nyårsdagen, hihi! Och då är det bara typ 3 månader kvar tills allt ska ut igen. Är det ens lönt? Fast konsekvenserna av min lathet blir ju oftast också himla tråkiga. Jag vet inte hur många krukor som jag har lämnat åt sitt öde genom åren, och som helt sonika har frusit sönder över vintern. Slarvigt... Jag får skärpa mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!