torsdag 30 december 2021

Tre minnen från 2021

På årets näst sista dag kan det ju vara läge att ge sig på en summering av året som gått. Någon större årskrönika blir det inte här på bloggen i år heller, men personligen kommer jag att minnas tre saker från år 2021 lite extra: 

1. Vi kom äntligen till skott och renoverade köket. Det blev helt nya ytskikt och vitvaror och måttbeställd  köksinredning från Åraslövs snickeri. Startskottet för projektet gick i februari, och den allra sista listen kom på plats i augusti. Puh! Det blev verkligen ett projekt som heter duga, men med facit i hand är vi är så himla nöjda med resultatet och har redan glömt hur frustrerande det kan vara att leva i renoveringskaos.


2. Med bara några timmars mellanrum insjuknade både maken och jag i Covid-19 en fredag i slutet av april. Vi testade oss på lördagen och fick våra positiva resultat på söndagen. Sen följde två bedrövliga veckor med hög feber, tung andning, extrem trötthet och förlust av både lukt och smak. Det var verkligen en otroligt obehaglig upplevelse för oss båda, trots att läget som tur väl var aldrig blev riktigt dramatiskt. Folk som utan anledning väljer att inte vaccinera sig fattar verkligen inte vilken eld de leker med...


3. I augusti fyllde jag 50 år. Jag firade i omgångar, både före och efter min födelsedag, men i anslutning till det faktiska datumet tog maken och jag in på The Vault i Helsingborg och bara glassade. Hotellet var onekligen en upplevelse i sig. Jag tillstår dock att det fortfarande känns smått overkligt att ha passerat 50-strecket. Det är nog rentav så att jag har haft lite åldersnoja under hösten...


På det stora hela kommer jag nog ändå minnas år 2021 som ännu ett år då livet liksom har känts vacuumförpackat och som om allt fortfarande står på paus. För man vill ju liksom inte tro att det här faktiskt är det nya normala. Nu håller vi tummarna för 2022!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!