söndag 23 januari 2022

Feber och dokumentärer

Jodå, feber och frossa kom som ett brev på posten inatt, men när man vet vad det beror på känns det inte så farligt. Jag fick precis samma reaktion efter dos 2, och då gick det över på en dag. Förhoppningsvis är jag på banan imorgon igen. 

Jag har ändå orkat ta mig igenom ett par dokumentärer på SVT Play från mitt soffläge under dagen. Bäst av dem jag såg var utan tvekan "Bättre kan du", som handlar om några gymnasieelever på en toppskola i San Fransisco. Under ett års tid får man följa hur eleverna kämpar för att uppnå sina - och minst lika ofta sina föräldrars - drömmar om att komma in på något av de mest eftersökta universiteten i USA. Väldigt intressant också att lära sig mer om det märkliga antagningssystemet till många amerikanska universitet, som inte enbart hänger på bra betyg utan också på att eleverna har en intressant personlighet och social kompetens. Filmen är verkligen jättefin. Se den!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Jag mår redan bra igen. Som jag trodde blev det en 12-timmarshistoria, men inte mer. :-)

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!