onsdag 26 januari 2022

Två kul saker

Ibland händer det saker som är rätt kul i efterhand. Vid 7-snåret imorse råkade jag riva av mig ett guldörhänge, när jag trädde en tröja över huvudet hemma i hallen. Ploppen hittade jag på mattan på golvet, men örhänget var puts väck. Jag tog av mig tröjan igen och skakade den, och jag letade krypandes på golvet, men örhänget var och förblev borta. Sen var jag tvungen att åka till jobbet. Jag tänkte att jag skulle fortsätta leta när jag kom hem, men så strax innan 16.00 i eftermiddag klev jag in på toaletten på jobbet, och där på golvet låg örhänget. Jag måste ha burit med mig det i kläderna och sedan tappat det där tidigare under dagen. Tänk att det låg kvar, när jag kom igen flera timmar senare. Glad som en lärka blev jag.


En annan kul sak från idag är att jag har lärt mig det fantastiska japanska uttrycket kuchisabishii, som innebär att man äter fast man egentligen inte är hungrig. Ordagrant betyder det "mouth is lonely". Är det inte helt fantastiskt? På mig stämmer det på pricken. Nu ska jag gå och rota i skafferiet, för min mun känner sig lite ensam. Hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!