måndag 14 februari 2022

Låt hjärtat va' med

Alla hjärtans dag till ära har jag gått och gnolat på Sonya Hedenbratts gamla slagdänga mest hela dagen. Ni vet den där texten går så här: "Låt hjärtat va' med. Allt du gör beror på det. När du tycker nånting kommit på glid. Då är det tid att le. För än finns det hopp. Än går jorden i sitt lopp. Ingenting är fullt så fel som du tror. Så syster och bror, hys hopp." 


En fin liten låt i all sin enkelhet. Ens livsfilosofi behöver inte vara mer komplicerad än så. Låt hjärtat va' med. Glöm för all del inte det. Puss och kram på alla hjärtans dag!

4 kommentarer:

  1. Nu fick jag den på hjärnan! ;) Och värre texter kan man ju få på hjärnan!
    Kram på di!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är märkligt det där vad som plötsligt bara sätter sig som klister i skallen på en. Ibland går jag runt och gnolar på låtar jag inte ens gillar...

      Radera
  2. En passande text i dessa tider. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det en rätt fin text ändå?

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!