lördag 19 februari 2022

Lördag med lite av varje

Vi firar lördag i stugan i sakta mak. Jag gick i morgonrock fram till efter lunch, för att sedan svida om till säckiga myskläder. Très chic! Jag går mest runt och småpysslar lite. Ni vet, städar lite, plockar lite, tvättar en maskin, vattnar blommor och sånt. Förra veckans helgbukett står sig lika fin den här helgen. Jag grejade om lite i den, men behövde bara ta bort en enda övervissnad tulpan. Den håller nog minst ett par dagar till. 

Om ni undrar vad det är som ligger bredvid vasen, så är det en antik träpipa, som jag har gett maken i födelsedagspresent ett år. Inte för att han röker pipa, men den är ju så charmig. Däremot kan man se på den att någon faktiskt har nyttjat den på riktigt en gång i tiden. Man kan ju riktigt föreställa sig en riktig sjöbjörn med snuggan i ena mungipan.

I skrivande stund har jag just tagit en liten kaffepaus, men egentligen håller jag på att ställa iordning mina krukor och krukväxter i gröna rummet. Krukorna är en blandning av gammalt och nytt från olika ställen, men man anar ju ett färgtema, hehe! Egentligen drömmer jag om att hitta ett  fint grönt jugendblombord att ställa här, men den här grönmålade loppisbänken duger gott så länge. Jag har målat den i samma färg som köksluckorna är målade i.


Mellan varven sitter jag på rumpan och bläddrar i tidningar. De här ljusstakarna i keramik från Bungalow tycker jag var fina. Läckert med många i olika färger och storlekar.


I planerna för resten av dagen ingår också att klämma ett avsnitt eller två av den utmärkta brittiska deckaren "De var fem", som ligger på SVT Play. Jag fick tips om den av en kollega och kan bara hålla med om att den verkligen är spännande. Helt klart ett tips till er med, om ni gillar deckare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!