fredag 18 februari 2022

Vår men ändå inte

För andra fredagen i rad tog jag bussen till Hässleholm vid lunchtid. Maken slöt upp från sitt håll och sen gick vi tillsammans till Polisen för att hämta ut våra nya pass. (Jodå, det är Bader-Meinhof-varning den här gången också, hihi!) När vi var klara där tog vi en lunchfika på Espresso House, och därefter slank jag in en sväng på Blomsterlandet för att köpa lite nya krukväxter. Det kan hända att en sådan här läcker grön pjäs också slank med av bara farten...


Hemma i trädgården blommar snödropparna vid foten av päronträdet. Jag har "ramat in" dem med några mossiga grenar för att de ska synas ännu mer. Man blir härligt vårglad när man ser dem!


Jag tittade lystet på penséer och annat vårfint på Blomsterlandet, men jag gav mig faktiskt till tåls och tänkte att det är bäst att vänta ett tag till. Tur var nog det, för nu ikväll snöar det stora blaffiga flingor från himlen. I min del av Skåne är det inte riktigt vår än, men den som väntar på något gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!