torsdag 17 februari 2022

Omplockat

För att få plats med mina nya ginglas var jag tvungen att plocka om lite grann i alla tre skåpen i gröna rummet. Vi har ju som ni kanske minns både två väggvitrinskåp och ett grått golvskåp här inne, och hur mycket jag än rensar tycks alla tre skåpen ständigt svämma över av grejer. Det fick återigen bli en omgång "kill your darlings", men när jag var klar och hade fått in allt igen så hade jag faktiskt inte tagit bort mer än ett udda vinglas och två tallrikar. Det gäller att stapla så mycket man kan på höjden, hihi! Ginglasen hamnade hursomhelst på översta hyllan i det vita väggvitrinskåpet. 

Ja, ni ser ju själva att det inte direkt är husets mest använda grejer som står på de övriga hyllplanen i det här skåpet. Kaffeservisen används inte alltför ofta, för nästan varenda människa vi känner vill hellre dricka kaffe ur mugg, men kopparna är ju så vackra. Udda assietter i olika varianter får komma ut då och då i olika sammanhang, men i övrigt är det mest saker jag tycker om att ha bara för att de är roliga eller för att de har ett affektionsvärde. Som ugglan nere i hörnet, - en sparbössa från Gabriel keramik som stod i farmor och farfars TV-rum när jag var liten. 


Hur det ser ut i de andra två skåpen gör sig inte lika bra på bild, så det hoppar vi över den här gången, hihi! I det grå skåpet saknas det dessutom ett hyllplan i underskåpet, så där är grejerna verkligen travade på höjden. Man får öppna försiktigt så att finservisen och alla uppläggningsfat inte vinglar ut och åker i golvet. Det där ska jag nog ändå försöka ta tag i någon dag, för jag tänker att det egentligen inte är något jätteprojekt. Två trälister och ett tillsågat hyllplan, så borde saken vara biff. Kanske jag rentav tar en tur till byggvaruhuset redan den här helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!