måndag 28 mars 2022

Som vita små duvor

Eftersom större delen av förra helgens bukett fortfarande står sig fin, så har jag bara ersatt de vissna tulpanerna med tio krispiga nya vita. Det syns inte så bra på bilden, men de är liksom fransiga i kanterna på kronbladen och ser mer och mer ut som vita små duvor ju mer de slår ut. Jag låtsas att det är fredsduvor som har mellanlandat här för en stunds vila på sin väg österut. 


För övrigt har jag precis sett senaste avsnittet av "Husdrömmar" och känner mig smått förälskad i fantastiska Jette Hillevig och hennes lika fantastiska 1800-talshus, som har flyttats på en pråm 100 mil från Sundsvall till Hällevik i Blekinge. Vilken befriande positiv och livskraftig människa, och vilken underbart galen husdröm! Ni kan se avsnittet HÄR, om ni inte redan har gjort det. 

2 kommentarer:

  1. Ja det är en driftig kvinna! Trots det kan jag inte låta bli att tycka att det var komplett vansinne att låta riva dessa vackra hus i Petersvik. Blekinge i all ära men de var menade att stå i den pampiga viken i Medelpad...
    Nu tror jag ändå att huset kommer att återuppstå från det döda och bli ett vackert monument över Medelpads storhetstid.
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om att det verkligen är jättesorgligt att man inte bevarar ett sådant område. Det verkar ju som om hur många fina gamla hus som helst blev rivna. Ledsamt...

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!