fredag 8 april 2022

Min lediga fredag

Det kändes som om min lediga fredag hade tre alternativa planer: 

1. Att bara ligga kvar i sängen och lata mig.  

2. Att köra till C4 Shopping i Kristianstad och se om jag hittade några nya snygg-gympaskor.

3. Att köra till tippen med trädgårdsskräp. 

Det blev en kombination av de två första alternativen. Först gick jag i morgonrock och drog mig ända fram till halv tolv, och sen klädde jag på mig och körde till stan. Fint när man inte behöver kompromissa, fast trädgårdsskräpet kan jag ju alltid ta en annan dag. 


Några skor jag gillade hittade jag inte, men jag drog runt och kikade på lite av varje. Några större fynd blev det inte direkt, men på Lagerhaus hittade jag iallafall två äggformade ljus som ser ut som vaniljglass med krossad choklad, och till lunch blev det en varm pecannötkolabulle och en caffe latte på Espresso House. Det var inte dumt. 

Innan jag körde hem slank jag inom både Lidl och CityGross och bunkrade lite godsaker inför påskveckan. Maken har skollov hela veckan, medan jag iallafall har tagit semester två dagar för att också få lite ledigt. Det ska bli gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!