lördag 14 maj 2022

Besök i Malmö

Idag körde vi till Malmö för att äta lunch med svärmor och Amerikasvägerskan, som är hemma på besök ett par veckor. Det blev en poké bowl med lax på Hawaii Poké, och det smakade både fräscht och gott. När vi ändå var i stan passade jag på att slinka inom en av de stora klädkedjorna för att köpa underkläder, och kom ut med både det och TVÅ tunna sköna trikåklänningar i jättebra modell och längd. Jag kunde inte bestämma mig för om den var finast i marinblått eller ljust khakibrun, så eftersom de inte var så dyra slog jag till på båda. De kan nog bli två riktiga vardagsfavoriter i sommar. 

Bildkälla

Efter kaffe och pratstund hemma hos svärmor styrde vi kosan tillbaka till vårt nordöstra hörn av landskapet. Det är ändå något visst att åka bil i Skåne så här års, när rapsfälten blommar i gulaste gult. Maken körde och jag fotograferade med mobilen genom ett lagom smutsigt bilfönster. 


Imorgon ska det bli soligt och varmt, så då blir det trädgårdspyssel för hela slanten. Jag har både frön och dahliaknölar som måste komma i jorden nu, och så är det ganska mycket kvar att städa upp. Fast det där med att ha en plan är ju aldrig riktigt lönt, för när allt kommer till kritan är det spontanitet som är min största drivkraft i trädgården. Det brukar bli bäst. Om inte annat, så är det roligast så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!