tisdag 28 juni 2022

Pelargon och Kamomill

Glasverandan är verkligen ingen plats man vill vara på när det är värmebölja. Där blir det nämligen hett som i en bakugn. Jag brukar dock utnyttja det faktum att det inte går att vistas här eller ens ha pardörrarna öppna in till resten av huset huset på sommaren, för det innebär att jag kan ha pelargoner här utan att min man märker av sin doftallergi. Igår smög det sig in en Mårbacka-pelargon, som jag har planterat i den fina gröna krukan Kamomill från IKEA. 

På tal om IKEA, har ni smakat deras veganska jordgubbsmjukglass? Jisses, så god! Jag skulle kunna göra utflykter till Älmhult titt som tätt bara för glassens skull. Om jag mutar maken med varmkorv, kan vi säkert klämma in några rundor i sommar, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!