onsdag 15 juni 2022

Put on your red shoes and dance the blues

Jag hämtade ner mina sommarskor från vinden och insåg att jag bara har två sorters skor: Fotriktiga sandaler och gympaskor. Men ibland vill man ju vara lite mer "klädd", om man säger så. Det är dock inte alltid lätt att hitta skor som mina fötter gillar. Klackskor är verkligen inget för mig, och ballerinaskor har oftast inte mycket till sula att skryta om. Det bästa är ju om man faktiskt kan prova på plats i en affär, men det kryllar inte direkt av skoaffärer i "Glesbygd", så istället blev det lite chansartad internetshopping till slut. Paketet kom idag, och jag kan förnöjt konstatera att mina nya röda skor från Josef Seibel både är snygga och bekväma. Som sandaler med klädd tå. En bra kompromiss. 


Så i sommar hörsammar jag David Bowies uppmaning: "Let's dance! Put on your red shoes and dance the blues. Let's dance!" Men vis av ålder och erfarenhet slänger jag nog ändå in ett par gympaskor i bilen de närmaste dagarna. Nya skor är ändå nya skor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!