onsdag 3 augusti 2022

Dålig på värme

För bara något år sedan hade jag inga problem med extremvärme. Jag kunde både gräva timmavis i trädgården och bygga plank när temperaturen närmade sig 30-gradersstrecket. För att inte tala om när jag var ännu yngre och kunde ligga på stranden i gassande sol en hel dag. Inget av det där klarar jag längre. Idag har jag istället tillbringat större delen av dagen inomhus med stängda dörrar och fönster och nedrullade gardiner. Inte en enda gång har jag ens masat mig ner för ett dopp i badtunnan. (Där hittade maken för övrigt en drunknad svullen snigel idag, så nu är han inte så sugen på att bada heller, hihi!)


Tidigt imorgon har jag en tid för återbesök på ögonkliniken inne i Kristianstad, så då får jag iallafall sitta i AC en halvtimme dit och en halvtimme hem. Kanske kör jag en favorit i repris och gömmer mig i svalkan på C4 Shopping resten av dagen. Eller så åker jag hem och ställer mig på mejeriavdelningen på vår lokala mataffär. Undra hur länge jag kan uppehålla mig där innan jag blir utslängd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!