måndag 8 augusti 2022

Första jobbdagen

Jodå, jag har överlevt den första jobbdagen efter semestern. Jag kom upp utan knot imorse. Jag hittade jobbnycklarna. Jag stämplade in med en kvart till godo. Ja, jag kom till och med ihåg lösenordet till inloggningen på datorn. (Fast det fick jag byta direkt, för det var visst för gammalt.) Dessutom var det väldans trevligt att träffa gamla och nya kollegor. En bra start med andra ord. 


Samtidigt tackar jag mig själv för alla post-it-lappar som låg på skrivbordet och påminde mig om saker jag skulle göra idag och smarta tankar jag hade tänkt i början av juli. För hjärnan är ju allt annat än på topp efter fem veckors frånvaro. Jag måste nog lägga den på laddning till imorgon. Tur att jag har skrivit upp mitt nya datorlösenord på en post-it-lapp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!