fredag 19 augusti 2022

Gammal brandspruta i ny färg

Förra sommaren hittade jag en gammal brandspruta i jordkällaren vid mina föräldrars sommarstuga. Den var förvisso ganska bucklig och målad i en obestämbar orangeröd färg (som dessutom hade blivit solblekt), men jag tog med den hem ändå. Sen hamnade den i ett hörn bakom växthuset ända till idag, då den fick en liten makeover med grön linoljefärg. Jag blandade ihop en egen kulör av kromoxidgrön och Övedsgrön från Ottossons, som jag redan hade hemma. Voilà, den blev ju fin!

Det går ju inte åt så mycket färg när man målar med linoljefärg, så det blev en rejäl skvätt kvar av min Hulken-gröna blandning. Jag får väl hitta något annat att måla. 

2 kommentarer:

  1. Dina inlägg tillhör en av dagens höjdpunkter - älskar dom !
    Så glad att du fortsätter blogga !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! 😊
      Då måste jag få kontra med att säga detsamma. Läser alla dina inlägg och finner mycket inspiration i dem och i din fina trädgård. Fast jag är fullkomligt urusel på att kommentera...

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!