lördag 20 augusti 2022

Lördagssvep

Mark Levengoo... Förlåt, Kronblom har inte direkt jobbat ihjäl sig den här sommaren, men idag visar han iallafall att det har kommit femton millimeter regn under de två senaste dygnen. Inte någon större rotblöta precis, men man får vara glad för det lilla. 


Strax innan lunch kom vi på att vi borde åka in till stan och äta sushi, så det gjorde vi. Jag lyxade till det lite med några crunchy maki utöver min vanliga order, som inte kom med på bild helt och hållet. Tolv bitar tror jag att jag lyckades pilla i mig. 


Vi satt på uteserveringen och åt, men jag kunde inte låta bli att gå in och fotografera det härliga körsbärsträdet som står innanför entrén. Förvisso ett i plast, men superläckert ändå. 


En liten runda inom några butiker hanns också med. Höstkläderna har börjat komma in, och jag slog till på en beige väst i ett tunnare teddytyg. Den blir varm och go' att ha på jobbet i höst, för vi har nämligen väldigt kallt i våra lokaler. 


På eftermiddagen tog jag sekatören i handen och gick en liten uppsnyggningsrunda i trädgården. Mycket är torrt och visset och behöver klippas ner, men det finns glädjeämnen också. Som till exempel att 'Alchymist'-rosen jag planterade på hörnan växer så det knakar. Blomningen är det dock lite sämre med än så länge, men en villig rosenvial hoppar in som tillförordnad så länge. 


Jag scrollade nyss igenom Instagram och såg att Åraslöv Kök har ett väldigt vackert kök i sitt senaste inlägg. 😊


En skön lördag, alltså. Hoppas den är detsamma för er. 

2 kommentarer:

  1. Vilken nyans/namn på färg är det på din hulkenfärg som du målade brandsprutan i? Tack för en fin blogg. Inspirerande med vackra bilder o odlingsglädje som syns i varje inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar! Jag blir glad över att veta att du läser. 💚
      Färgen har jag blandat ihop själv av två olika skvättar Ottossons linoljefärg som vi redan hade hemma: Kromoxidgrön + Övedsgrön.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!