onsdag 24 augusti 2022

Vad är det jag har köpt?

När jag handlade sommarblommor på Solhaga för mer än två månader sedan (otroligt att det har gått så lång tid!) fanns det mängder av små blommor i olika pastellkaramelliga färger på ett bord. Sådana kunde jag inte minnas att jag hade sett tidigare. De såg nästan lite plastiga ut, och jag kunde inte riktigt bestämma mig för om jag gillade dem eller inte. En liten planta smög sig iallafall ner i min kundvagn, för man måste ju våga prova nya saker. Och tänk, efter så många varma sommarveckor är den fortfarande lika fin. 

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag faktiskt gillar den eller inte, men jag får ändå tillstå att den lilla plantana har bjudit på valuta för pengarna. Men vad är det jag har köpt? Jag har helt tappat bort namnet. Kan någon hjälpa mig?

5 kommentarer:

  1. Hej jag är nästan säker på att det är en lewesia och att den mycket väl kan vara perenn. Lycka till. Elaine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag också! Fiiiiin blomma!
      /Cecilia i Hästveda

      Radera
    2. Tusen tack, tjejer! Jag fattade inte ens att det var en perenn, men nu får jag ju prova att gräva ner den någonstans och se vad som händer. 🙂

      Radera
  2. Tycker också att det liknar lewesia och den trivs mycket bra vid stenpartier.
    Hälsningar Disa E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för bekräftelse! Stenparti låter som ett bra ställe. Jag ska prova att gräva ner den. 🙂

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!