torsdag 25 augusti 2022

Sköna torsdagkvällar

En av de bästa investeringarna i mitt eget välbefinnande (förutom vårt hem och vår trädgård) är att jag sedan lite mer än ett år tillbaka har gått ner i tjänst, med den trivsamma biverkningen att jag är ledig på fredagar. Att jobba fyra dagar och vara ledig tre dagar ger verkligen livet en extremt fin balans. Det finns nästan ingenting som stressar mig längre. Jag är bara tjänstledig på 20% av en heltidstjänst, så kanske blir det heltidsarbete igen någon gång framöver, men jag suger verkligen på den lyxiga ledighetskaramellen så länge den varar. Ledig imorgon, alltså. Jisses, så sköna torsdagkvällar jag har numera. 

Angående min förfrågan igår, så fanns det föga förvånande flera kloka människor som visste vad det var jag hade köpt: Lewisia. Så nu vet vi det. Tusen tack för svaret, ni som tog er tid att svara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!