torsdag 29 september 2022

Fortfarande höstfägring

Det myckna regnandet den här veckan har inte direkt bidragit till några större mängder trädgårdshäng, men man kan ju njuta av saker inifrån huset också. Som den blommande hortensian och de frodiga lammöronen i rostornsrabatten, som jag kan överblicka från fönstren på södersidan. Den knallrosa dahlian med mörklila stjälkar levererar också fortfarande. Den knölen ska jag absolut övervintra, för det har verkligen levererats mängder av blommor på den där plantan, både under sommaren och hösten. 


Någon höststädning av större mått har jag inte börjat med i trädgården än. Jag passade i och för sig på att tömma några krukor med visset innehåll i samband med att trädgårdstunnan tömdes i förra veckan, men krukorna står kvar ute tomma och otvättade. För att slippa göra allt på en gång inför vintern skulle jag ju kunna skura av och ställa in grejer på vinterförvaring efter hand, om det inte vore för det trista faktum att det är så himla stökigt i "min" del av ladan. Där finns en obeskrivlig mängd "rekvisita", som ligger huller om buller all over the place. Jag är verkligen obestridd världsmästare i att stöka runt när jag letar efter något, och där finns mycket som jag faktiskt skulle kunna göra mig av med. Om det inte regnar alltför mycket, så kanske det får bli ett av helgens projekt att rensa ut lite grann där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!